Track by track

Lepeltjesgewijs (Bart Peeters)

Leek ons iets te surrealistisch voor een hit, maar kijk...
Komt vast door die banjopartij van Piet Van den Heuvel

Zelden Of Nooit (Bart Peeters)

Is door de Cubaanse invloed van Amel Serra Garcia, onze percussionist, nu veel Zuid-Amerikaanser dan het was.

Liefde Is Alles (Bart Peeters)

Omdat ik in dit nummer geen gitaar speel, doe ik altijd vanalles, dus je hoort dingen die je niet kan thuisbrengen. De piano van Mike Smeulders houdt het altijd recht.

In De Plooi (Piet Van Den Heuvel/bart Peeters)

Ivan Smeulders kan echt bezorgd zijn over groove-verlies wegens algemeen enthousiasme. Dat publiek in Oostende zat er boenk op!

Allemaal Door Jou (Riccardo Cocciante/nl. Bart Peeters)

Ik durf zelf niet echt beseffen waar dit over gaat.

Mooie Dag (Bart Peeters)

De live-versie is dus wilder, Hot Club de France forever!

Dicht Bij Mij (Bart Peeters)

Ik wou een duet met een zangeres die Céline Dion lachend naar huis zingt, de Zuid-Afrikaanse jazz-nachtegaal Tutu Puoane dus.

Poolijs (Bart Peeters)

Deze versie treedt echt wel buiten wat oevers. Pas achteraf weet je alles van tevoren.

Op De Groei (Bart Peeters)

Blijkt redelijk herkenbaar te zijn voor mensen die het fenomeen “volwassen dochters” kennen.

Slaapwals (Bart Peeters)

Flamenco in de maat van drie is een beetje atypisch, maar dankzij Emile Verstraeten (die getrouwd is met de mooiste Flamenco danseres van de wereld) blijkt het te kunnen.

Ruimteschip (Bart Peeters)

Over het Jef Van Hoofplein te Boechout en het café van Frans Eelen. De nabijgelegen Supermarkt De Wolf is intussen een Delhaize, maar wordt nog steeds De Wolf genoemd.
Ivan heeft speciaal voor dit nummer schuiftrompet leren spelen !

De Man Die Nooit Meer Zong (Piet Van Den Heuvel/Bart Peeters)

De opener van onze laatste studioplaat. De tijd dat ik niet meer zong ligt ondertussen alweer ver achter me. Niet zingen bleek een slecht idee.

Onzen Blackie (Bart Peeters)

Een tragisch nummer over een huisdier (het is geen hond!) dat vooral lepeltjesgewijs naar voren wordt gebracht. Haalde nooit een studioplaat, om begrijpelijke redenen.

Heist Aan Zee (Bart Peeters)

Spelen we altijd anders. Piet speelt op een udu, een instrument uit Nigeria. Mike speelt op een kalimba, een instrument uit Mike’s Musicshop.
Hij heeft een muziekwinkel in Kalmthout.

Denk Je Soms Nog Aan Mij (Ronny Mosuse/Bart Peeters)

Weer zo’n nummer waarbij de choreogra e de inhoud niet ondersteunt, waardoor je achteraf denkt: wat gebeurde daar eigenlijk? (Denk: Beyoncé meets The Confetti’s)

Hoeveel Ik Van Je Hou (Bob Dylan/nl Bart Peeters)

Totaal onverwacht nam het publiek het refrein over.

Messias (Bart Peeters)

Je hoort de tijgersprongen. Tijgersprongen zijn niet echt bevorderlijk voor audio-opnames, maar we wisten zelf niet wanneer er werd opgenomen.

AAA (Bart Peeters)

Deze tekst is misschien niet echt heel diepzinnig, maar rock & roll is wat je zelf wil dat het is.

Hemel (Bart Peeters)

We speelden net na de aanslagen in Parijs op een steenworp van Sint-Jans-Molenbeek, het leek onmogelijk om het concert gewoon te beginnen, dus schreef ik iets waarvan ik hoopte dat het zou passen. Ik dacht toen wel dat we “Hemel” maar één keer zouden nodig hebben.